Blogger Layouts

Saturday, March 19, 2011

kekasih biasa vs kekasih sejati

hari ni aku nak kongsi dengan korang beza antara kekasih biasa(KB) dengan kekasih sejati(KS)...

KB  : selalu ingat senyum pada wajah korang
KS  : selalu ingat senyum dan tangis pada wajah korang

KB  : akan membawa makanan yang enak2
KS  : akan menyediakan makanan yang korang suka

KB  : sentiasa mendoakan kebahagiaan korang
KS  : selalu berusaha memberi korang kebahagiaan

KB  : tak suka korang call/sms ketika dia tengah tidur
KS  : tak kisah bila2 masa, asalkan korang hubungan dia

KB  : mengharapkan korang berubah demi dia
KS  : dia sanggup berubah demi korang

KB  : selalu tanya kenapa korang selalu buat dia sedih
KS  : selalu bertanya pada diri sendiri apa yang membuat korang sedih

KB  : selalu memikirkan sebab perpisahan
KS  : tidak sanggup berpisah dengan korang

KB  : melihat semua yang telah dia korbankan untuk korang
KS  : melihat semua yang telah korang korbankan untuk dia

KB  : selalu menyatakan kamu lah diimpikan selama ini
KS  : akan sentiasa berhati2 dalam janji kerana tak nak korang kecewa

KB  : ingin korang di samping menemani dia selamanya
KS  : sentiasa mengharapkan dapat mendampingi korang

untuk yang dah berkahwin je ye

di sini dulu,....tadaaaa!!!

dunia tua

lama tak menulis ....
hari ni aku datang dengan entry pasal tsunami JAPAN...

serius teruk + dahsyat la bencana yang Allah turun kan...
hari ni di bumi orang entah esok lusa di bumi kita ni pula.... tak mustahil kan..???

hari ni Allah uji mereka ....
sedang kita leka bila-bila masa je Allah uji kita lak,.
mungkin bentuk ujiannya tak sama ....
boleh jadi kurang dahsyat ataupun boleh jadi juga lebih dasyat dari apa yang kita sangka...

bencana demi bencana yang Allah turunkan menunjukkan betapa dunia kita ni da tua...
dunia da tak mampu nak layan semua kerenah manusia yang bermacam2 ragam atas muka bumi ni,..

ada yang perangai macam ni,...ada perangai macam tu.....
tengok je la hal ehwal politik kita sekarang ni....tettt!!!! tak boleh nak komen banyak pasal politik ni nanti kena gam pula.... hakhak

sebagai penutup dari aku, kepada warga tua....
sama2 lah awasi dan menasihati anak2 muda supaya menjaga dunia yang sudah mencecah umur warga emas....hikhik
dan kepada yang muda...bersama lah kita menjaga dunia yang dah nazak lagi tenat ini...
dengan usaha sama kita, mungkin tak banyak kesannya pada bumi tapi biar sikit dari takde langsung kan,...

till then,....tadaaa..!!!